petervanrossumnaarrome.reismee.nl

Van het regenachtige Duitsland naar zonnig Italië

Hallo allemaal,

Helaas heb ik in Duitsland regelmatig mijn regenbroek uit de tas moeten halen. Maar goed nieuws, hij is wel waterdicht! Gelukkig heb ik geen enkele dag natte voeten gehad.

Na 120 km fietsen kwam ik aan in Tettnang. Dit is ongeveer 20 km voor Bregenz aan de Bodensee. De wijnvelden hebben in dit gebied plaatsgemaakt voor fruitbomen. Appels, peren, kersen en ellenlange boomgaarden. Helaas waren er weinig hotels te vinden. De ijssalons lagen er maar treurig bij in de regen. De vrouw in de ijssalon vertelde dat het vorige week 35 graden was. Ik kom dus helaas net op een ongunstig moment. Ik verbleef de nacht in Hotel Rad ,een toepasselijke naam.

De volgende ochtend vertrok ik vanuit de mist. Een paar uur later werd het gelukkig stralend weer. De route wordt ook steeds mooier. Na 120 km kwam ik aan in Klosterle, bijna bij de Arlbergpas. Dit is een wintersport gebied bij uitstek.

Weer een dag later moest ik om 09:30 uur bij het toerismebureau zijn. Ik moet namelijk een stukje weg over waar je in verband met drukte niet mag fietsen. Je wordt daarom met een busje door de tunnel gebracht. Een stukje smokkelen dus! Vervolgens ben ik naar Sankt Anton am Arlberg gefietst. Een pittige klim was het wel, maar gelukkig was het weer perfect! Het is een gek gezicht om dit keer de skiliften te zien in de stralende zon.

Ik fietste vervolgens door naar de Resschenpas. Na de Resschenpas kwam ik aan in het mooie Italië! Ik fietste tot Laudes, bij Merano. Helaas nog geen pizza en spaghetti op de kaart en daarom maar aan een Oostenrijkse salat!

De volgende dag begon met 34 graden. Ik verbleef in Hotel Golden in Auer, net voor Trento. Wel merk ik dat de hotels niet happig zijn op het boeken van een eenpersoonskamer. Wanneer ik vraag naar een kamer, wordt me gevraagd met hoeveel personen ik ben. Wanneer ik aangeef dat ik alleen ben, geven veel hotels aan vol te zitten. Ik besloot daarom aan te geven bij het volgende hotel dat ik met vieren was. En ja hoor, het hotel bleek wel plek te hebben! Toen ik vervolgens aangaf dat de 'anderen' al een kamer hadden, hadden ze ineens geen kamer meer vrij. Aparte gang van zaken dus en helaas heeft mijn truck zijn vruchten niet afgeworpen.

De volgende dag fietste ik 100 km, pal in de zon over prachtige fietspaden en mooie wijngebieden. Ik at die dag een heerlijke salade met tiramisu na!

Vandaag ben ik aangekomen in Avio. Hier ga ik een rustdag nemen. In het dorpje is namelijk een overdekt zwembad waar ik hopelijk morgen wat baantjes kan trekken.

Dit was het verslag weer vanuit het zonnige Italië (zie foto's).

Tot de volgende keer!



Reacties

Reacties

Will

Zojuist genoten van t reisverslag. Die hotelkamers zijn blijkbaar bedoeld voor twee personen. Fijn dat t weer is. En niet te snel fietsen voordat je er te vroeg bent. Grts Will

Henny en Toos

Nou zeg, dat is ook niet klantvriendelijk in die hotels en waarschijnlijk gebruiken meer toeristen dezelfde truc als jij.
Maar goed, geniet van het mooie weer en het prachtige Italië en neem op tijd je rust.

Groetjes van Henny en Toos.

Ad van velthoven

Ik zit alles nog eens aandachtig te lezen...grote be wondering voor deze welhaast olympische prestatie.....volgende reis maar een "waterdrager " mee nemen...
Ik bied me aan maar ga Dan niet op de fiets...het hotel probleem is Dan ook meteen opgelost.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!