petervanrossumnaarrome.reismee.nl

De start vanuit Nieuwkuijk, op naar Rome

Dag 1:
Rond 08:00 in de ochtend vertrok ik vanuit Nieuwkuijk. De eerste dag is prima verlopen. Ruim 130 kilometer heb ik de eerste dag gefietst. In Nederland begon de dag wat fris, maar eenmaal voorbij Roermond liep de temperatuur al gauw op tot 26 graden. Dat is natuurlijk prima fietsweer! Langs de Ruhr fietste ik over onverharde fietspaden en zonder het te merken zat ik al redelijk snel in Duitland.

In Duitsland verbleef ik de eerste nacht in Linnich. Morgen richting Maria Laach, de weersverwachting is gelukkig prima!

Dag 2:
In de ochtend vertrok ik vroeg vanuit Linnich naar Maria Laach. De fietsdag verliep goed en rond het avondmaal kwam ik aan bij de prachtige locatie van de Benedictijnen in Maria Laach (zie foto's).

Dag 3:
Vanuit het klooster in Maria Laach , op naar het volgende klooster! De afstand viel deze dag wat tegen, mede omdat Klooster Jakobsberg in Ockenheim op een berg ligt. Opnieuw een prachtige locatie. Van soberheid kan men hier niet spreken. De kamers zijn namelijk nog luxer dan een gemiddeld hotel. Ook voor wat betreft het eten, was het een luxe! Er werd me namelijk gevraagd wat ik wilde eten, en ik mocht zelf kiezen! Dat is me zelfs thuis nog niet elke dag gelukt, haha. De inkomsten van het klooster zijn de wijnbouw en de verhuur van kamers (zie foto's).

Reacties

Reacties

Albert van Beers

Veel plezier Peter, geniet ervan.

Pedro de Graaf

Veel fiets plezier, geniet ook van de omgeving. Kloosters trekken je wel op jouw tochten!

Will

Goede hotels die kloosters, maar een goede raad:
Wel verder fietsen.
groet Will

Ton

Hey Peter,

leuk om je blog te lezen.
Zijn er ook nonnenkloosters bij?
Succes met je fiettocht en GENIET er van.

Groetjes Ton

Henny en Toos

Een goede start van je tocht!!!
Hopelijk is je hele reis zo.
Geniet ervan.
Groetjes van Henny en Toos.

Gonny

Hoi Peter,
Komende week wordt het weer zeker beter. Vandaag , zondag , is het al wat beter.
Heb je steeds kloosters als overnachting.?. Je kijkt zeker op een speciale site.
Dit zijn vaak wel goede overnachtingsadressen. Gezellige fietstocht verder. We zagen het gisteren op TV . Het regen weer . Bij de start van de Tour was het ook erg nat.
De reis loopt verder wel voorspoedig zie ik wel.
Veel fietsplezier en groetjes vanuit Berlicum
Hans en Gonny



Gerty

Hey Peter,
Het gaat weer goed lees ik, ik had niet anders verwacht. Eten mag je nu wel kiezen, haha. Goede reis verder en geniet ervan.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!