petervanrossumnaarrome.reismee.nl

Van Ockenheim naar Gammertingen

Aan het ontbijt in Ockenheim had ik leuk gezelschap. Ik heb namelijk ontbeten met de prior van het klooster Jakobsberg. Hij was erg belangstellend en vertelde over het ontstaan van het klooster. Ook zaten er nog 6 benedictijnen en 3 zusters van dezelfde orde aan het ontbijt. Deze zusters vertelden jarenlang in de verpleging te hebben gewerkt in de Filipijnen. Ook vertelde de prior dat de inkomsten van het klooster met name voortkwamen uit de verhuur van kamers, het geven van seminars en het land wat zij verpachten voor de wijnbouw. 

Ook onderweg kom ik veel wijnvelden tegen. Helaas is het weer tot nu toe vaak regenachtig. De fietstocht door natuurpark Schonbuch was lang, maar mooi. Wel was het een pittige klim. Uiteindelijk kwam ik, na 90 km gefietst te hebben, aan bij een hotel in Gammertingen waar men nog een kamer vrij had (zie foto's).

Na mijn heerlijke schnitzel wordt het vanavond op tijd naar bed! Morgen is het plan om tot de Bodensee te fietsen. Helaas is er weer regen voorspeld, maar dat mag de pret niet drukken! 


Reacties

Reacties

Will

Inderdaad jammer van t weer, ik zal maar na kaarsje op gaan steken voor jou. Om in de sfeer te blijven... fijn dat je n goed slaapadres en ontbijt hebt. Hier is t ook wisselvallig weer en nogal wat wind. Komende week wordt beter is de voorspelling. Gezellige voortzetting van de reis. Groet Will

Jos Latour

Peter,

Je voelt je nog niet geroepen om het klooster in te gaan ?

Ben & Maria

Hoi Peter! Erg leuk dat we vanuit de 'luie stoel' je gebeurtenissen mee mogen beleven. Zo te horen verloopt de reis positief en kom je goed gezelschap tegen, dat is fijn te horen. We wensen je nog vele mooie kilometers toe in een mooie omgeving. Veel plezier!
Groeten, Ben & Maria

Theo en Ans

Hoi Peter, je bent al un eind op weg lezen we, fijn dat alles voorspoedig verloopt en ja d het weer mag de pret niet drukken /na regen komt zonneschijn toch? Nog leerzaam ook over het wel en wee in de kloosters zo te horen goed toeven daar haha! Ze zullen wel allemaal un weesgegroetje voor je doen als je weer op weg gaat Leuk dat we jou reis kunnen volgen , wij zitten nou in Luxemburg op un mooie natuurcamping met nou ook mooi weer hetzelfde als bij jou denk ik. Wij wensen jou nog un hele mooie fietstocht en geniet van alle gastvrijheid want dat doet un mens goed he? Vlgd keer ga ik mee op mun electriche vouwfiets hahaha! We zullen maar vast zeggen. Ciao Ciao

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!