petervanrossumnaarrome.reismee.nl

Het prachtige Italië

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier weer een verhaaltje vanuit het zonnige en prachtige Italië.

Ik kreeg van het thuisfront te horen dat ik zelf te weinig op foto's stond. Vandaar dit keer wat meer foto's met mij in beeld (zie foto's).

Ik kan niet anders zeggen dan dat de route in Italië prachtig is. Ik heb mooi weer, ontmoet leuke mensen, er is lekker eten en ik kom langs mooie plaatsjes. Toen ik van Avio naar Verona fietste was het rond de 32 graden. Gaandeweg liep de temperatuur op tot wel 38 graden. Het constant fietsen in volle zon heeft er voor gezorgd dat ik inmiddels een aardig kleurtje heb.

De route heeft me ook door het mooie Montagnana geleid. Dit is een mooie stad met een grote stadsmuur (zie foto's). Vervolgens kwam ik aan bij Hotel Park. Een mooi hotel en een mooie kamer. Ik ben op de route hiernaartoe zo'n 50 km samengefietst met een oude Italiaan. Het communiceren bleek alleen lastig, want hij kon geen Engels en geen Duits.

Omdat dit Hotel me zo goed beviel en ik toch voorliep op schema, besloot ik nog een extra nachtje op deze plek te blijven. In de avond dronk ik een pilsje in het centrum. Bij mijn pilsje kreeg ik allerlei lekkere kleine hapjes.

Vervolgens ging de tocht verder naar Ferrara. Ook hier waren weer prima fietspaden. De stad zelf was ook mooi. Ik verbleef hier in een normaal huis van een man die wat vrijstaande kamers verhuurde.

In de ochtend vertrok ik weer op tijd naar Ravenna. Ook dit was een mooie route met een oversteek door middel van een pont (zie foto's). Vervolgens fietste ik door naar Cesenatico. Hier bezocht ik het graf van Pantani (zie foto's) om vervolgens door te fietsen naar mijn slaapverblijf. Op deze route had ik een hele zware klim. Ik moest namelijk over San Marino. Dit was de zwaarste rit tot nu toe. 8 bidons water verder, kwam uiteindelijk pas om 19:30 uur bij de plaats van bestemming en besloot ook hier een extra nachtje te verblijven.

De volgende ochtend besloot ik met de bus naar San Marino te gaan. Helaas bleken de bussen in Italië niet zoals de Arriva bussen in Nederland, en ging er maar één bus in de voormiddag en één in de namiddag. Ik ben daarom wat gaan rondfietsen in de bergen. Fietsen heb ik immers nog niet veel gedaan op deze vakantie!

De rit ging verder richting Rimini en Citta di Castella. Hier heb ik een hotel met zwembad geboekt. Ik vertrek om 06:00 uur. Gelukkig was het die dag wat bewolkt. De route was grotendeels door de bergen van Toscane. Een prachtige route! Uiteindelijk kwam ik aan in Citta di Castello, zo'n 220 km van Rome verwijderd.

Omdat ik immers nog steeds voorloop op schema, besloot ik ook hier een extra nachtje te verblijven en de stad zelf te gaan bezichtigen. In de middag heb ik wat gezwommen. De eigenaar van het hotel geloofde in eerste instantie niet dat ik vanuit Nederland helemaal naar Italië was gefietst. Na het laten zien van de foto's begon hij me eindelijk te geloven. Hij bood me wat te drinken en eten aan en maakte een praatje.

Vandaag fiets ik richting Narni. Wanneer ik daar aankom, is het nog maar 85 km richting Rome. De tour is dus alweer bijna tot zijn einde!

Maar al met al gaat de reis zeer voorspoedig en is de route prachtig!

Tot de volgende keer maar weer!

Groeten,

Peter




Reacties

Reacties

Henny en Toos

Ja, Italië is een prachtig land met mooie oude steden en dorpjes.
En op de fiets zie je natuurlijk veel meer.
Je hebt mooie foto's gemaakt en je hebt gelijk, dat je het nu wat kalmer aan doet, omdat je al voor ligt op schema.
Nog veel fietsplezier voor de laatste 85 km in Italië!!!!

Groetjes van Henny en Toos.

Jep en mia

Nou peter je hebt je taak bijna volbracht het laatste stukje is in zicht. Wij reisde met je mee en zijn helemaal niet moe Ha Ha. Maar wij hebben wel genoten van jou verhalen en nemen ons petje af voor jou prestatie. Ga nog even lekker genieten samen met Ardie en steek een kaarsje op voor ons allemaal.

Thea van den Berg-Romeijnderd

Knap dat je dit zo allemaal fietst in het mooie Italië. Het graf van Pantani is ons bekend maar blijft indrukwekkend. Mooi dat je nu ook zelf op de foto staat, zien we dag het je goed gaat en dat je lekker gekleurd bent. Geniet ervan en dadelijk ook samen met Ardie.

Will

Mooi land Italië en hele mooie foto's en de tocht erdoorheen is natuurlijk nog mooier. Je zult er vast van genoten hebben. Fijn dat je ook de tijd over hebt om ervan te genieten. Ik wens je nog n fijne week met Ardie. Grts Lambert en Will

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!