petervanrossumnaarrome.reismee.nl

Rome 2017: De planning

Hallo en welkom op mijn reislog van de fietstocht van Nieuwkuijk naar Rome.

De vorige fietstocht naar Santiago de Compostella was zo goed bevallen vandaar ook deze trip.

Ook nu heb ik weer een reislog aangemaakt. Dit zodat iedereen op de hoogte kan blijven van mijn avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest!

De vertrekdatum is 26 juni 2017. De geplande aankomst zal omstreeks 18 juli 2017 zijn. In Rome zullen Ardie en ik nog een weekje vakantie vieren en de hoogtepunten van Rome bezoeken. 25 juli gaan we weer terug naar huis.

De eerste drie overnachtingen van de fietstocht zijn al geregeld:
1. Linnich in Duitsland (na 120 km);
2. Maria Laach in Duitsland, de Eifel;
3. Ockenheim aan de Rijn, in de buurt van Rudesheim in Kloosters Jakobsberg.

Als de weergoden het toelaten en zonder verdere technische problemen ben ik ruim op tijd in Rome .

In hoofdlijnen is de route als volgt:
Ik ga bij Roermond de grens over. Vervolgens fiets ik via Koblenz, Speyer naar de Bodensee bij Bregenz. Dan via Bludenz en Landeck naar de Reschenpass, Merano, Bolzano, Trento en via het Gardameer naar Verona. Vervolgens van Verona naar Ferrara. Hier zijn er twee mogelijkheden: of via Ravenna, of via Florence en Sienna naar Rome. Dit zal ik terplekke beslissen. De route via Florence is veel pittiger in verband met het bergachtige terrein.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Wil je alvast in de stemming komen van de reis, luister dan hier naar:

Leuk dat je met me meereist!